Njut, njut, njut!

Helt fantastiskt att det har blivit en så fin sommar. Varmt och skönt, massor av grillande, grönsaker med mera i trädgårdslandet växer... mums.

Innan bilderna, lite update om annat:
Sjukgymnastik funkar faktiskt. Har fått ordentlig massage två gånger, och nacken känns mycket bättre. En bra bit kvar innan problemen är borta, men det går åt rätt håll.
Däremot var försäkringsbolagets besked lite grann ett slag i ansiktet. 1800 kr tyckte de att "sveda och värk" var värt, under den "akuta sjukdomstiden" som de bedömde till tre veckor. Tja... det var ju i ungefär tre månader jag hade rejält ont. Från dag till dag, men... ja, jag har i alla fall kunnat gå ner till att ta värktabletter 2-3 gånger i veckan nu i stället för 4-5 som det var innan. Men det är stor skillnad mellan det och 4-5 gånger per år som det var innan.

Över till bloggens huvudperson, bilderna får tala för sig själva. Njut av sommaren, den är över alldeles för tidigt! Tror förresten att Rebecca är den bebis i Skåne som äter mest smultron... de är ute och plockar varje dag. Bild på dagens skörd nedan :) 

   

Jag tog även ut en semesterdag, så vi kunde besöka Hästveda marknad. Djuren var vad Rebecca tyckte bäst om... hästar, marsvin, kaniner, kycklingar och förstås elefanter.
  

Och så hade vi några vänner på besök härom dagen. Bara någon månad mellan barnen, så de lekte fint, badade ute och hade roligt. Härligt att grilla tillsammans! 
Fåtöljen som står på golvet på de två sista bilderna blev gästernas dotter förtjust i. Den verkar inte vara så himla lätt att få tag på, men när vi köpte den mailade jag på två annonser. Köpte fåtöljen som fanns i Varberg, den andra skippade jag. Tack och lov hade jag sparat mailet, så i morgon köper jag den andra fåtöljen, en bit utanför Göteborg, så blir det en trevlig present nästa gång vi träffas :-) Men shh... berätta inte för Ayse, det ska bli en överraskning för henne också! Hoppas hon inte läser den här biten...

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0