Sjukdom och återhämtning

Blir kort i dag.

Rebecca har blivit sjuk. Hennes första förkylning... var säkert för att vi spatserade runt i Kristianstad när det var svinkallt. För dem som inte känner till Kristianstad under vintern kan jag säga att det är otroligt fuktigt i luften, i och med att stora delar av Kristianstad är gammal sjöbotten och alltså ligger väldigt lågt, och dessutom kanalen som går genom stan... ingen höjdare.
Så vi har en hostig och småsnörvlig flicka härhemma. Men hon sover ändå hyfsat... ibland med hjälp av lite alvedon (vi håller konsumtionen nere, men ändå).

Så en snabb update om mig. Eller rättare sagt nacken. Jag tog ledigt i går för att sköta lite av varje, och den här fyradagarshelgen (var på "annan ort" och jobbade i fredags, men det är lugnt där förutom när jag blir påkörd) var precis vad jag behövde. Nacken känns så gott som helt återställd nu, och det är väldigt skönt.
Och så... i går tittade vi lite på bilar. Hade inte tänkt ge så mycket, 50 000 var vårt tänkta tak... och så råkade vi på det första stället vi var på hitta en bil för just 49 900. Jojo, vi tittade vidare lite grann, men vände ändå tillbaka och köpte den...
Våra planer var först en kombi, med lite svagare motor men lägre försäkring, skatt och bensinförbrukning. Men... det vi hittade som passade in på det var inget alls som vi ville ha. I stället blev det ett krutpaket med 272 hästar... vi håller modellen hemlig för mamsen och i och med att jag vet att någon som läser bloggen kanske talar om för henne vad det är om jag skriver det, så vilken modell det blev får vara hemligt för stunden. Audi gissade mamma på, nu när Ayse avslöjat att det inte är en BMW...

Mycket jobb de närmaste dagarna, och kanske ingen helg alls. Så vi får se när det blir uppdaterat igen.

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Saab känns rätt i tiden tycker jag : )

2010-01-27 @ 00:55:31
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0