Otrevligt...

Så... var på en del möten i Borås i dag. Mina kollegor åkte hem, men jag hade ett tvåtimmarsmöte kvar...

Efter det, ca halv fem, satte jag mig i bilen och hade tre trevliga timmar framför mig. Trodde jag.

Efter tre-fyra minuters körning kom jag ut på motorvägen. Tog det ganska lugnt, vägen är ju inte direkt perfekt... svängde ut i vänstra filen, för man behöver ju inte ligga i runt 80 bara för att det är minusgrader.
Såg två bilar i vägrenen, men ja, det berörde ju inte mig, så jag körde på i lagom hastighet. Låg säkert under 100 i alla fall. Så började bilarna framför mig tvärbromsa, och jag ställde mig på bromsen... såg hur avståndet till framförvarande nya V70 krympte. V70:n stannade, jag rörde mig fortfarande. Styrde lite grann åt sidan, och lyckades få stopp på bilen med kanske en decimeter kvar. Eller om det var väldigt låg hastighet, kommer inte ihåg...

KRASCH! Jag fattade inte vad som hände, helt plötsligt fick jag ett hårt slag i nacken, och bilen rullade framåt trots att jag pumpade på bromsen. Vad tusan... shit... jävlar... minns inte om jag låg emot räcket eller ej, låg i alla fall väldigt nära. La växellådan i P-läge, hjälpte inte. Ströp motorn, och då stannade bilen. Varningsblinkers på.

Ett djupt andetag... okej, vänstra dörren blockerad av vägräcket. Högra dörren... där var det trafik. Stängde av varningsblinkersen och visade att "kan ni ta och släppa förbi mig så jag kan ta mig till andra sidan av vägen, era jävla blådårar?", och blev till slut släppt över. Parkerade, blinkers på igen.
Jodå... bilen blev hyfsat intryckt i höger bak. Bilen som körde in i mig funkade inte längre, min bil läckte bensin. Jag som fyllde tanken i morse, det blir förlust där också...

Kom loss från sjukhuset för en stund sedan. Allt verkar ok, naturligtvis är jag öm och kan förvänta mig blåmärken, men allt såg bra ut med nerver, ben, märg osv. Bilen... ja, vi får se. Gissar att min fina bil går på skroten... undrar om jag kan byta hjulen... vinterdäcken är väldigt fräscha och kan säljas till ett hyfsat pris. Någon i Borås som har en BMW 5-serie och behöver dubbade vinterdäck? Gislaved Nordfrost, så det är inget skit... kan ju byta hjul med dig, naturligtvis med pengar emellan. Sommarhjul finns också.

Tror det blir en Volvo nästa gång. Vi får se, kanske lika bra att börja kolla på bilar i kväll. Men det är förstås försäkringsbolaget som avgör hur det går med min gamla Adolf...

Kommentarer
Postat av: Thomas Tvivlaren

Aj fasen! Obehaglig upplevelse det där. Inga bestående problem med nacken hoppas jag?

2010-01-21 @ 23:25:42
URL: http://www.thomastvivlaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0