Mobilbilder (lite smågamla)

Först av allt: Tack, Jessica, för dina ord.

Jo, som sagt, julen har ju passerat, men det går väl lika bra att lägga upp bilderna ändå? :)

Juldagen var det väl som vi var iväg och träffade ett par vänner en bit bort. Haha, saknar vår bil när jag tänker på färden dit :-)
I alla fall, någon som kommer ihåg Rebeccas förste friare? Det var den familjen vi hälsade på. Lillkillen verkar vara lite smått betuttad i Rebecca, och hon fick till och med sin första puss av honom :-)
   

  

Det var en mycket trevlig och avslappnad kväll. Massor med god mat och prat i goda vänners lag, det är sånt jag ofta saknar. Öppet och hjärtligt, och kärlek och värme visas väldigt mycket i den här familjen, precis som jag vill ha det och som jag blivit van vid att det är i Turkiet.

Så, på annandagen var vi hos pappa. Mamma var också där, och min kära syster med tre barn. Massor med julklappar till barnen, naturligtvis, under den gigantiska julgranen :-)

  

Rebecca blev jätteförtjust i Theresas stora gula anka, och önskade sig en sådan i födelsedagspresent. Lycka är att ha en stor anka... livet är enkelt för de små :-) En julmustflaska kan man också ha mycket roligt med.
   

En riktig välsignelse för oss har varit att köpa ett fängelse till Rebecca. Det rekommenderar jag verkligen... det får bli dagens stora tips. Ett fyrkantigt (dvs två sektioner) kostar runt 800 kr nytt, och ett sexkantigt (tre sektioner, annars exakt likadant) kostar 1200. Dra av en tredjedel om det är begagnat... här får Rebecca leka så mycket hon vill på egen hand.

Andra tips: Makka Pakka som ligger på golvet hittade jag för 269 kr på Max. Ullared: 99 kr. Och Lek & Lär-valpen i bakgrunden kostar 499 kr i en affär i stan. Ullared: 269 kr. Valpen är en väldigt kär leksak för Rebecca, och den har hjälpt oss få en del tid för vardagliga saker som städning, matlagning och annat. Vanliga nallar i all sin ära, men med lite extra ljud och aktiviteter blir det mycket roligare.

Så, de sista bilderna från telefonen. Vi har missat att ladda batteriet i digitalkameran, så... de bilderna får komma senare.

Rebecca går väldigt mycket nu, och de senaste dagarna har hon nästan inte krupit alls. Det är helt fantastiskt att se henne komma gående när jag kommer hem från jobbet... hon kan inte springa än, när hon försöker så trillar hon efter två-tre steg, men det gör inget. Så länge jag får en härlig kram av henne direkt när jag tar upp henne.

Rebecca fick verkligen en stor anka när hon fyllde år. Så vi passade på att testa så baddräkten fortfarande passade... inte för att vi direkt behöver den, är ju inte väder för att bada i havet nu, men ändå.

Vi har förresten precis klippt hennes hår lite grann i luggen. Någon dag efter att hon fyllde år blev det, det kändes helt enkelt inte rätt att klippa henne under det första året :)

  

Så, det var alla bilder vi hade att bjuda på i dag.

Det kan återigen bli lite dåligt med uppdateringar nu. Väldigt mycket jobb på gång...

 


Kommentarer
Postat av: Thomas Tvivlaren

Shit vad söt hon är! :)

2010-01-21 @ 23:29:51
URL: http://www.thomastvivlaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0