Lite sådär...

Den senaste veckan har inte varit någon höjdare.

Jag fick några tabletter på sjukhuset. Fick recept på fler. Tramadol eller Tradolan, kommer inte ihåg vilket, 100 mg. En på morgonen och en på kvällen skulle jag ta.

Effekt nummer 1 kände jag redan första kvällen. Tappade känseln i ansiktet mer eller mindre, kroppen blev seg. Visst, smärtlindrande, absolut.
Effekt nummer 2 la jag märke till först på torsdagen, första dagen på mitt vanliga jobb. Jag var fruktansvärt trött under hela dagen och jobbade bara för halv maskin. Likadant på fredagen. På lördagen sov jag till tolv, och var fortfarande väldigt trött när jag kom upp... då bestämde jag mig för att inte ta de pillerna längre.

Så nu går jag bara på vanliga smärtstillande emellanåt. Det känns hyfsat, men i dag är första dagen jag är någorlunda normalt pigg. I går var det fruktansvärt... men nu verkar effekten av pillerna ha försvunnit. Nacken känns bättre för varje dag som går, så det finns hopp om ett fullständigt tillfrisknande, även om det är för tidigt att säga något.

Och i dag har jag varit ute och kört lite grann i halkan och snömodden. Var ute och köpte en bilbarnstol till Rebecca... den gamla är för liten. Ingen höjdare egentligen att vara ute och köra i det här vädret med en Volvo 740... inte riktigt det greppet jag är van vid, men det var bara att ta det lugnt så gick det fint.

Har kommit ifrån ämnet i bloggen nu, känner jag, men ska komma tillbaka snart. Har bara inte orkat innan...


Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Påminnelse: Din blogg, dina tankar. Vi som läser har nog gemensamt att vi bryr oss om dig lika mycket som din fadersroll.

2010-01-21 @ 00:08:53
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0