Saker jag saknar

Bara nagra dagar kvar nu... sen lovar jag att lagga upp ett antal inlagg med massor med bilder. Har verkligen lidit av att jag missade ta med kabeln. Nu ar kameran laddad med ca 500 bilder och videosnuttar. Bara plats for 150 bilder till... hur ska jag klara mig?

Ja, HUR ska jag klara mig... nagon som minns hur det var forr i tiden, nar det var 24 eller 36 bilder pa rullen? Och det kostade 70-100 kr att fa en film framkallad och bilderna pa papper?

Naja... Nagra saker jag saknar just nu:
1. Centralvarme. Okej, i dag ar det harligt vader ute, soligt, blasigt... utan vinden varmer solen riktigt harligt. Men pa natten blir det ratt och kallt. Luftfuktigheten ar inte att leka med, saltet klumpar sig, liksom sockret. Duschen pa morgonen ar skon nar man val kommit in dar, men inte efterat. Och att ga och lagga sig pa kvallen, om man missat att varma tacket vid kaminen... huga.
2. Svensk mjölk. Den turkiska ar hogpastoriserad och smakar allt annat an naturligt. Jag har inte druckit mjolk sen jag lamnade Sverige, och Ayse tvingar i sig mjolken for att hon ska ge naring till Rebecca.
3. Svensk trafik. Och var egen bil.
Vad ar det med turkar... om det ar linjer dragna for tva bilar i bredd sa pressar de in tre vid rodljusena. Fyra om det far plats. Ar man en halv sekund sen med att borja kora borjar de tuta. Och sa otrolıgt mycket bılar pa vagarna haromkrıng...
Hade hellre suttıt ı var goa 525:a med automatlada an ı en Tofaş av 1985 ars modell... som vısserlıgen gar otrolıgt bra for sın alder, men 70 hastkrafter ar ınte rolıga om man ar van vıd 200...

Det ar val allt. Ok, tıll vıss del saknar jag jobbet ocksa, men ınte sadar fruktansvart.

Vad saknar nı?

Kommentarer
Postat av: s-l

Förstår din saknad till dessa saker.



Om du kan, kan du ge mig tips på whiskysorter som jag ska köpa. Mina föräldrar ska åka till turkiet, tänkte inhandla lite. :)

2009-03-04 @ 09:48:50
Postat av: Pappa

Ok, ska kika lite pa taxfree. Enligt mig ar det inte sa mycket spannande dar langre, men Laphroaig Quarter Cask ar alltid en hojdare... aterkommer med mer om jag hittar!

2009-03-04 @ 11:30:17
URL: http://pappatankar.blogg.se/
Postat av: s-l

Jo, men laphroaig cask strenght är min favvo :)

Jag gillar rökiga. har några olika hemma. Men vill prova lite nytt också. :)

2009-03-09 @ 16:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0