Besvärligheter och härligheter

Rebecca börjar bli en bestämd liten dam. Sötare för varje dag som går, och mer fascinerande, men...

Det är helt fantastiskt att varje dag få mysa med henne och upptäcka hur hon utvecklas. Hur ögonen utvecklas, hon tittar mer och med, ser verkligen vad som händer och vill se mer.
De senaste dagarna har ett steg till i utvecklingen skett. Hon är väldigt trött på att bara ligga, hon vill, hon SKA upp och titta! Direkt när jag kommer hem måste jag ta henne och bära runt på henne i vår lilla lya. Gå fram och tillbaka mellan vardagsrummet och köket, där Ayse brukar håll på med maten. Rebecca blir ju uttråkad av att bara ligga och vila, sova och så vidare!
Det är superroligt att kela med henne när det är dags för blöjbyte också. Ju mer man klär av henne, desto gladare blir hon. Men så fort benen är helt nakna börjar hon sprattla ordentligt och gör det jobbigt för oss att byta blöjan, för att inte tala om att klä på henne efteråt. Det är så härligt att se henne glad och höra henne jollra (det har hon börjat med ganska nyligen, att leka med rösten och utforska ljuden hon kan få fram)!

Hon är inte ute särskilt mycket just nu. Ayse är väldigt försiktig med kylan, men så fort det blir lite varmare kommer hon garanterat att komma ut mer. Hugaligen, det snöade ju i morse! Men snart så...

Det är lite roligt, faktiskt. När vi pratade om barn sa jag väldigt bestämt att "när vi skaffar barn vill jag att barnet ska födas tidigt på året, så hon har våren att se fram emot och inte en kall och ruggig vinter". Ja, så bestämde vi oss då för att "strunt samma när på året det blir, Rebecca får bestämma". Och hon blev till, och föddes 10 januari. 12 dagar över tiden... när vi räknade på det undrade jag väldigt mycket om hon skulle komma innan eller efter nyår, om vi inte skulle ha väntat lite grann :) Men hon kom precis när jag ville ha henne, och nu har vi en härlig vår och en underbar sommar på väg! Hon slipper i alla fall uppleva att det blir mörkare och mörkare för varje dag som går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0