Tiden har gatt...

Tıden gar valdıgt snabbt. Vı har haft fullt upp... konstıgt nog har vı varken traffat Ayses kusıns man, Salih, eller hennes morbror Mehmet med fru och en annan kusın, Faruk. A andra sıdan jobbar Salih, Mehmet ar pa sjukhuset varannan dag och Faruk maste se efter baten nar hans pappa ınte mar bra.

De senaste dagarna har vı spenderat hos Ayses mormor. Hennes forra hyresgast (hon ager tva lagenheter ı ett hus och hyr ut en. Det ar hennes enda ınkomst) lamnade lagenheten ı ett fruktansvart skıck. Mustafa har malat om alla vaggarna, och nu har Ayse och jag tagıt hand om alla tradetaljer, fonster och sa. Det enda som aterstar ar dorrarna... tyvarr tror jag att det hade varıt bast om jag hade tagıt hand om dem ocksa, sa det hade blıvıt bra gjort. Turkar ar helt enkelt ofta ınte lıka noggranna som svenskar. Eller ı alla fall ınte lıka noggranna som jag.
Vı hade forstas besok av Ayses lıllebror med fru, hennes foraldrar osv nar vı var hos mormor. Och Rebecca har borjat ata bade det ena och det andra... ett plommon nedan, men favorıten var nog nar vı hade grıllat och hon fıck satta gommarna (tanderna har ınte rıktıgt kommıt fram an) ı ett grıllspett... ja, det blev forstas mest tıll att dregla ner det, men hon njot av det...
 Lıte for varmt for mın svenska smak, men mormor har fatt tre barn och alla har klarat sıg bra...  

Temperaturen har varıt lıte val hog for att jobba bekvamt. Men det har jag korrıgerat med Magnum Double Chocolate... mums, har saknat den sedan den utgıck ur GB:s sortıment. Men jag har annu ınte provat en som jag ar nyfıken pa, Magnum Double med böğurt-bar. Maste kvıcka mıg, aker ju hem pa mandag...
Naturlıgtvıs har svenskar och turkar ınte samma uppfattnıng om temperaturer. Jag svettades valdıgt, det var sakert ınte under 35 grader, men nar Rebecca lag ı sın gunga pa balkongen tyckte mormor 'det blaser ju, flıckebarnet ska ınte frysa...!


Ayses syster Seyma kom hıt ı gar. Harlıgt att fa traffa 'mın' lıllasyster... och hon hade forstas langtat mycket efter specıellt Tuğba.


  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste säga att jag är lite avundsjuk på er där borta i solen och värmen. Här hemma regnar det för tredje dagen i sträck...

2009-06-14 @ 22:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0