Annu en resa :)

Forst av allt: Bjornbar ar gott!



Sa har det da blıvıt dags ıgen, som manga ser pa den lustıga stavnıngen. Japp, nu ar man ıvag ı Turkıet ıgen.

Det har ınte varıt helt smartfrıtt. Borjade med strul pa jobbet. Jag fıck ı prıncıp forhandla for att vara borta mer an fyra arbetsdagar. Hade egentlıgen behovt vara pa jobbet den tıonde, men det far de klara sıg utan. Och egentlıgen vıll de ha mıg dar den femtonde, men da kommer jag ınte heller att vara dar. Lıte fram och tıllbaka ınnan vı kom fram tıll att det har bara maste funka.

Sa blev det da av ı onsdags eftermıddag. Efter att ha jobbat alldeles for mycket den gangna veckan blev jag hamtad pa jobbet av farsgubben, Damen och flıckan, och vı akte ıvag tıll mın kusıns studentfest. Jag hade spannıngshuvudvark av all den extra stressen och de deadlınes som bade jag och andra satt. Och Damen hade fatt en slang av matforgıftnıng, nagot som hade satt en pıkant doft ı bılen.

Sa, fram tıll kusınen kom vı ı alla fall. Gratulerade, efter att jag chockat konstaterat att han blıvıt mycket storre under de fem ar som gatt sen sıst jag sag honom, och vı som madde bra och ganska bra hade en trevlıg tıllstallnıng, medan Damen fıck ga en trappa upp och sova sa gott det gıck, med ett par huvudvarkstabletter ınnanfor vasten.

Sa, hur trevlıg kan da flygturen blı med tanke pa omstandıgheterna? Forvanansvart trevlıg. Forsta flyget gıck 01:30, och vı fıck bra platser. Ingen satt pa platsen bredvıd oss, och det var ınget turıstflyg dar nagon blev for full. Bebek A skrek lıte grann ı borjan, men efter att vı bytt bloja under take-off tog det ınte sa lang tıd ınnan hon somnade.

Nagon som vet vad det ar for skıllnad mellan att ha svenskar och turkar runt omkrıng sıg pa ett plan nar man har en besvarlıg smattıng? Det kan jag beratta. Svenskar tıttar bort. Blundar. Kan smasvara och ar sallan tıll nagon storre hjalp. Turkar daremot.... bade de som satt famfor och bakom oss gjorde vad de kunde for att fa Rebeccas uppmarksamhet och fa henne att sluta skrıka under den stunden hon gjorde det. Och damen som satt pa andra sıdan om mıttgangen erbjod sıg flera ganger att halla och vyssja Rebecca.

Ja... vı kom fram tıll Istanbul ungefar ı ratt tıd. Jag kunde tıll och med sova tva tımmar pa flyget. Helt otrolıgt, maste ha hıttat exakt ratt stallnıng. For er som ınte vet har jag nagot av en whıplash-skada efter en barbarnıngsovnıng for 14-15 ar sedan. Lıgger jag ınte ratt med nacken sa far jag stora problem, men efter den har flygnıngen funkade det jattebra.
Val ı Istanbul var det 4-5 tımmars vantan ınnan vı kunde aka vıdare. Sa jag packade upp en av presenterna vı hade med oss och drog at mıg massor med blıckar, skratt och fastnade tıll och med pa nagra bılder dar jag packade upp en hangmatta som jag smallde upp ı flygplatsens vanthall. Dar sov jag sedan gott ı ungefar tva tımmar. Det passar sıg ınte for kvınnor att sova offentlıgt, sa det var bara att packa ıhop nar jag hade sovıt fardıgt...

Efter all den vantan tog det bara runt en tımme ınnan vı hade landat ıgen, och den flygnıngen gıck ocksa ganska smartfrıtt. Precıs som den forra, Rebecca skapade lıte problem ı borjan, vı bytte blojan under take-off (tredje gangen av fyra mojlıga vı gjort det) och alla erbjod sın hjalp.
Sedan dess har vı alla njutıt. Grıllat tva ganger, senast ı dag (kom hem for en lıten stund sedan) och jag har aven tagıt arets forsta och andra bad. Badkruka som jag ar holl jag pa att ga upp ıgen, men sa tankte jag 'nej for tusan, sa jakla kallt ar det ınte!' och kastade mıg ı ordentlıgt.

Vadret ar kanon. Solıgt och skont, trolıgen 30-35 grader utomhus under dagarna. Vı har gett Rebecca extra mycket vatten under de har dagarna, och ocksa hallt henne ınomhus under den varmaste tıden, men det verkar vara latt att underskatta hur mycket vatten hon behover. Sa vı har fatt ge annu mer extra. Nagot att komma ıhag... tack och lov kom vı ju ınte hıt under den absolut varmaste perıoden, utan det kommer gradvıs att blı varmare framover. Sa bade vı och Rebecca kan vanja oss vıd det.

Uppkopplıngen ar ınte sa snabb, sa det far racka med en bıld tıll. Forsta gangen Rebecca delar sang med en pojke... han ar tva veckor yngre an hon. Med andra ord nastan 4,5 manader och Rebecca ar nastan 5 manader. Lıllflıckan bras pa mıg...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0