PANIK!!!

I dag skulle vi ner på byn för att fixa ID-kort till Damen.
Först Swedbank... nej, det gick inte för hon har inget gammalt svenskt ID-kort. Ehm, excuse me? Vad i h-e menar de med det? Det är i alla fall en bank som jag inte ska ha några mer affärer med...

Sen vidare till Handelsbanken, den enda andra banken i byn. Där gick det inte, i och med att vi inte är kunder där. Ett fullt giltigt skäl, och de upplyste oss också om vad som behövdes för att vi skulle få ID-kort. Helt ok. Får se om jag byter...

Därefter in till en liten TV-butik där jag jobbade för ca 12 år sedan. Uscha, jag börjar bli gammal... i alla fall har ägaren blivit "statstjänsteman" (alltså pensionär), och vill att någon ska ta över verksamheten. Till exempel jag och bolaget jag jobbar för. Hmm... vi har all vår försäljning via internet, så det visste jag redan att VD:n inte var sugen på. Men jag frågade i alla fall, och fick svaret jag förväntade. Det framförde jag nu till min gamle arbetsgivare.

Under tiden började Rebecca skrika... "okej, hon har bajjat, vi har inga blöjor med oss, alltså får vi gå hem väldigt snart" tänkte jag. Damen däremot... hon fick närmast panik, packade ner Rebecca i vagnen och var utanför dörren innan jag hade hunnit säga hejdå.
Fem gånger stannade vi för att hon skulle försöka trösta Rebecca innan jag röt till och sa till henne "håll dig ur vägen så vi kommer hem! Vi har ett problem, vi behöver byta blöja och blöjorna finns hemma. Alltså måste vi hem, och inte stanna var tionde meter!"
Så blev alltså jag... problem --> orsak --> lösning. Damen blev väldigt sur, förstås, och höll på att springa ut framför en lastbil på den stora vägen nära hemmet. Vi hade max 500 meter att gå... det är ju inget att få panik för, men jag tror många mammor blir så här.

Alltså, en uppmaning till männen: Håll ordentligt i kvinnorna i såna här situationer, om de blir lika hysteriska som Damen. Om det behövs, stanna till och köp ett koppel, vad som helst är bättre än en överkörd flickvän/fru!

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Haha, inte? Vad hette hon för dig då?

Nja, jag kanske får ett annat smeknamn så småningom, men än så länge har jag iaf inte kastat maten i diskhon eller förstört min sambos favvojeans som jag har hört historier från min kompis som hon gjorde när hon var på tjocken!:)

2009-01-15 @ 16:55:35
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Hos Polisen kan man ju skaffa idkort.

Kostar fyrahundra visserligen, men det är väl inte så mycket mer än hos bankerna?

2009-01-16 @ 00:20:05
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: lillasyster

hmm knasiga Swedbank. Förr i tiden, då jag tappade min plånbok typ en gång om året, gick det iaf utmärkt att skaffa id-kort utan id-kort. Man behövde bara skaffa fram lite andra papper typ sitt födelseattest och sånt.

2009-01-16 @ 07:32:00
URL: http://aikidokattita.blogg.se/
Postat av: Pappatankar

Malin:

Sånt avslöjar inte en gentleman :) Det blir en del skämt om storleken i alla fall. En annan tjej jag känner blir kallad pingvin av sin pojkvän för sättet hon går på nu.



Jessica:

Problemet för oss när det gäller polisen är att för ett nationellt ID-kort behövs svenskt medborgarskap, och det har Damen inte än.



2009-01-16 @ 13:08:41
URL: http://pappatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0