Ingen bebis synes än...

...stjärnorna på himmelen de blänka...

I går bara stannade värkarna av. Sex minuter mellan värkarna en längre tid, sen verkar det som att Rebecca tröttnade och kröp ihop i sängen.

Sent på kvällen skulle Damen duscha. Och då sa hon att det kändes som att något hände i henne, och helt plötsligt kom det någon form av vätska ur henne. I duschen, förstås, så det fanns ju inget sätt att veta hur mycket eller vad det var.

Jag ringde förstås till sjukhuset. De ordnade en tid till oss nu i eftermiddags, och det passade alldeles utmärkt. Jag extraknäcker nämligen precis bredvid sjukhuset, och har haft en dator hemma på felsökning ett tag. Så jag tar betalt för resan dit, trots att jag ändå har ett ärende dit :)
För en gångs skull gick det snabbt. Vi väntade i runt tio minuter innan vi blev inkallade, och blev snabbt uppkopplade till CTG för att hålla koll på bebisens puls, Damens puls och syresättning. Allt såg jättebra ut.
Därefter gick vi vidare till en annan sal. Där togs lite prover inifrån Damen, i och med att fostervattnet innehåller kristaller, ultraljud genomfördes och därefter en vaginal undersökning... stackaren, det var inte alls skönt.

Vattnet hade i alla fall inte gått, men det var så lite vatten att vi fått en tid klockan nio i morgon för att sätta igång det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0