Ingen bebis ännu

Blä... inget har hänt, men jag får väl skriva några rader ändå. Annars tror min stora skara av läsare att jag är iväg på sjukhuset.

Det har kommit lite värkar då och då. Okej, en som varade i ungefär en halvtimme i går, men annars bara lite smått. Bebecca var väldigt aktiv i går kväll... annars är det bara att vänta, vänta och vänta. Och det börjar gå mig på nerverna.

Det här är ju jag annars: Jobbar som ett djur. Sliter och kämpar med ett väldigt stressigt jobb, och alla kollegorna som vet lite om vad jag gör skakar på huvudet och säger "hur f-n klarar du av det? Hur orkar du hålla på som du gör?". Men jag stormtrivs med det.

Och nu:
Sitter rätt mycket vid datorn. Spelar Diablo, ett väldigt gammalt spel som var en favorit för många år sedan. Kollar jobbmailen, jobbar lite. Tittar på film... väldigt tråkigt dock att vi har så få filmer med turkisk textning, det begränsar i princip urvalet till filmer jag redan sett. Förutom när svärmor läser en bok, förstås. Och så en promenad om dagen med Damen och svärmor.

I går pratade jag med min chef. I dag är ju en klämdag... känns lite onödigt att köra iväg till jobbet om det bara är en halvdag, så vi kom överens om att jag ska jobba hemifrån med ett annat bolag. Jag har fått tillgång till deras affärssystem, så jag kan sitta här och lära mig det lite grann... inte världens roligaste, men det funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0