Dagens bildblogg

Tömde precis kameran, och låter bilderna prata mer än ord. Det har ju hänt en del, men det mesta är det vanliga med en liten bebis: Försöka sova när hon skriker, byta blöja mitt i natten osv. Eller rättare sagt: Ayses mamma springer in i rummet mitt i natten efter att ha hört Rebecca skrika innan vi hunnit vakna, och innan jag hunnit ur sängen har hon tagit Rebecca till vardagsrummet för att byta blöja.

Det är en vecka kvar på den lyxen, sen får vi hantera det själva. Och det är klart att vi klarar det. Jag har ju bott själv, så det är inga konstigheter att diska, städa, laga mat och tvätta. Sånt jag verkligen inte fått göra på sistone.

Så... bilderna får tala lite mer nu. Farsgubben blev väldigt glad när han fick träffa Rebecca Tuba. Vi ringde till honom när vi var på väg hem från Kristianstad för några dagar sedan (Rebecca var tre dagar gammal).


Och så måste vi förstås ha en bild på när navelsträngen klipptes (också tre dagar gammal):


Rebecca var sju dagar gammal när den här bilden togs, en av väldigt få där jag är med:


Åtta dagar gammal när jag väckte henne med kameran tidigare i kväll:


Och slutligen, ännu en bild på henne och mig. Inte lika finklädd nu, i och med att gästerna hade gått, men svärmor (eller "anne" rättare sagt, i Turkiet är det så att har man bra relationer så kallar man svärmor bara för "mamma", och det gör jag ju) hade fått tag på kameran och jag skulle hjälpa Rebecca att rapa. Såhär såg det ut, utan blixt:



Kommentarer
Postat av: Malin

Härliga bilder =)

2009-01-19 @ 02:01:46
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Va roligt det var att se bilder på er allihopa! Och hon är ju verkligen jätte söt! Det är klart det kommer gå galant när svärmor åkt, det där fixar ni:) kram

2009-01-19 @ 18:11:48
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Jag blir ju så genombebissugen när jag ser hur fantastiskt söt hon är.



DU får nog lägga upp lite bilder av kräks och blöjor och sån't så jag ångrar mig. Iallafall tills skolan och så är klar :)

2009-01-20 @ 23:40:06
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Malin & Malin, tackar så mycket :)



Jessica: Hon kräks inte. Och blöjor, det är inget farligt alls i början när hon bara får i sig mjölk. Enligt en kollega blir det värre när hon börjar äta puré och annat, och än värre när det blir kött.



Fransk löksoppa ska hon absolut inte få äta så länge hon använder blöjor :)

2009-01-21 @ 21:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0