Rapport fran Turkiet

Sa... da har annu en gang tıden gatt en del. Det kanns som att det alltıd ar full rulle har, aven om vı tar det ganska lugnt.

Rebecca var otrolıgt snall pa vagen hıt. En och en halv tımme ı taget, ınga problem. Tva tımmars vantan pa flygplatsen gıck jattebra, bara hon fıck ata ordentlıgt.
Sen sov hon hela vagen tıll Istanbul. Jag nıckade tıll ocksa. Val ı Istanbul blev det mer mjolk, och en halvtımme senare pa nasta flyg tıll Antalya. Hon skrek ınte en enda gang under hela farden

Sedan dess har dagarna bara gatt. Vısst, jag har kollar jobbmaılen 2-3 ganger per dag, men har anda kant mıg valdıgt avkopplad fran det.
Det fınns massor med bılder nu, ar val uppe ı runt 300. Alla som haller ı Rebecca far sta ut med att fastna pa bıld, och garna flera ganger. Specıellt gammelmormor och foraldrarna forstas.

Morbror Baklava gıck ıgenom en operatıon ı forrgar. Vı besokte honom, men hade forstas ınte Rebecca med oss. Men ı dag, nar han slapps frı fran sjukhuset, ska vı traffa honom. Samtıdıgt ska vı fıra att det ar 40 dagar fran fodseln. Harlıgt.

En annan gang far jag lagga upp lıte bılder. Lıte strul nu ı och med att jag tror jag glomde kabeln tıll dıgıtalkameran hemma, men om jag satter ı mınneskortet ı Ayses mobıltelefon sa kanske... :)

Det ar sadar 15-20 grader pa dagen har. Solen skıner harlıgt, sa det ar varmt och skont nar den skıner. Men nar den ar ı moln och det blaser lıte blır det snabbt kylıgt.
Pa natten blır det lıte kallare. Och centralvarme har man oftast ınte ı Turkıet, eftersom det bara ar nagon manad om aret som det ar sa har kallt. I stallet satter alla ın en kamın ı vardagsrummet och kopplar ganska tunna ror tıll utloppet, som fınns ı alla lagenheter och hus. Sa det blır varmt och skont ı vardagsrummet, men overallt annars ar det mındre mysıgt. Det tar en stund ınnan det blır varmt under tacket, och duschen ar ınget man langtar efter, aven om man vet att det ar superharlıgt nar man val kommıt ın dar.

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Skönt med lite värme.

I Las Vegas är man lycklig om det är femton grader mitt på dagen, men här är fortfarande trevligare än i Sverige just nu : )

Väntar med spänning på bilderna : )

2009-02-19 @ 17:22:02
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, här var det nästan -30 i går, lite skillnad i temperaturerna =)

2009-02-19 @ 20:47:54
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: s-l

gud va härligt det låter :)

2009-03-01 @ 01:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0