Otroligt...

Ett steg bort från pappatankarna, men det här är ju en blogg om mitt liv, så...

I dag, ÄNTLIGEN, skrevs min gamla lägenhet över på en ny ägare. Pengarna betaldes och allt är utrett.

Jag kan inte hjälpa det, jag måste jämföra...

Den gamla lägenheten är en tvåa på tredje våningen. Månadsavgiften förra året var 2600 kr, och nu har den höjts med 7%.

Den nya lägenhet är en trea, marklägenhet med en underbar uteplats. Mycket bättre skick än tvåan, bara köket som behöver fixas till. Månadsavgiften är 2800 kr.

I går pratade jag med en som sitter i styrelsen. Han vill ha med mig i styrelsen, och vi pratade bland annat om ekonomin. "Jo, förresten, vi har ju satt in en månadsavgift i fonden för vi gick så bra förra året" sa han. "Höjning av månadsavgiften? Nej... det kommer att dröja länge innan det händer."

Gissa om jag är glad över att vi flyttat? I realiteten en minskning av månadsavgiften med 200 kr, plus att vi har ett rum till, är i markplan, har en underbar uteplats, i en lugnare by men bara 10 minuter ifrån stan. Jag hade verkligen inte velat att min dotter skulle växa upp där vi bodde innan.

CSN är färdigt, inga lån på lägenheten, bilen är betald... ekonomin blomstrar mitt i finanskrisen. Det här kommer att bli finfint. Jobbet tuggar på, ska till Trollhättan den här veckan och sätta mig in i en massa nytt. Fast jag egentligen borde vara mycket mer vältränad innan jag sätter min fot där...
Bara en massa positivt nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0