Random pictures

Så, nu ska jag försöka komma ikapp med bilderna, så det blir ett antal bilder utan text. Måste ju lägga in bilderna i rätt ordning, få in bilder från resan som flickorna var på ensamma och sedan komma fram till julbilderna så fort som möjligt!

Hemma igen...
  

  

Så... då har vi äntligen kommit fram till när vi började mickla i köket. Precis i början av rivningen, faktiskt. Köksskåpen var runt 50 år gamla, och det vackra golvet ser ut att vara från 70-talet... Rebecca hjälpte till en hel del med rivningen. Vi provade först att måla om och byta ut hyllorna i ett skåp, se den andra bilden, men var inte alls nöjda med det.
När allt var utrivet, det var massor med märken i väggarna, hål där byggarna hade slagit in spik och så vidare, all kakel borttagen, det enda som var kvar i köket var kranen och spisen... då undrade jag verkligen vad vi hade gett oss in på. Jag fick även spackla och slipa en hel del, och knacka ner en hel del färg som hade släppt i taket.
Allt från köket bara vräktes in i det som så småningom ska bli Rebeccas sovrum.

  

  

Över till bloggens huvudperson igen. Hon fick en ny leksak, en krokodil från Ikea. Timsa blev hans namn, turkiska för krokodil. Han är Rebeccas mest älskade leksak.

  

Timsa har blivit min favorit också. Det är lite speciellt i och med att han har en ryggsäck på ryggen... Någon gång emellanåt har Ayse och jag hittat någon annan nalle, till exempel en älg, i hans ryggsäck. Vi frågade honom om han skulle iväg på grillfest, och då svarade han ja... men vi har fått honom att lova att han inte ska äta upp någon av de andra nallarna.

Nu senast när damerna åkte till Turkiet ensamma gömde jag en burk av svärfars favorithonung i Timsas ryggsäck. Alla blev jätteglada över det... tyvärr fick Timsa sedan stanna i Turkiet, eftersom Ayse hade för mycket packning med sig på vägen hem (ca 50 kg), men... han har det säkert bra där. Vi såg honom i webbkameran i går, och Rebecca blev alldeles till sig. Hon saknar honom så mycket...

 

Sådär, det var allt för den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0