Mer om semestern :)

Först av allt, ett svar till Jessica:

Har haft den här C905:an sedan i går, och det är ett antal saker som jag verkligen saknade under den tiden jag hade Nokia... det känns verkligen som att komma hem nu när jag har en SE igen. C905 känns väldigt stabil och härlig i handen också. Rekommenderas varmt!
Ska även testa en G900. Den har en feature som C905 inte har, pekskärm och igenkänning av handskrift, vi får se vad jag tycker om den...

Så, åter till semestern. Först lite utsiktsbilder från vår bilfärd från Antalya till... vad nu stället hette :-) Och så förstås turkisk vägmat, tusan så mycket trevligare än baguetter från Staoil eller MC-Dånalds burgare.

  

Första stoppet var Olympos. Där tittade vi första dagen på ruinerna. Väldigt speciellt... jag säger det, även om en hel del är utgrävt av ruinerna finns det väldigt mycket som fortfarande är gömt i skogen.

 

Sedan körde vi vidare till ett annat ställe som jag inte kommer ihåg namnet på. Det var en turkisk turistort, ganska befriad från utländska turister. Fantastiskt vänligt och tillmötesgående människor överallt. Lugnt och fridfullt... troligen för att vi kom dit samma dag som skolorna började, så de turkiska turisterna hade åkt hem. Det fanns massor av barer 100 meter från stranden, något jag inte uppskattar så mycket. Speciellt inte en av dem, som hade en stor skylt vid vägen: "Don't worry, get drunk!". Hmm... tja... personalen var fantastiskt trevlig i alla fall.
Verkade som att han som hyrde ut båtar på stranden hade festat en hel del dagen före... vi fiskade en hel del, och hyrde även en båt av bakissnubben under två timmar. Två timmar... det räckte för att jag skulle bränna mig ganska rejält.


  

Dagen efter begav vi oss tillbaka till den lilla byn Olympos, där det fanns massor med restauranger kombinerade med "tree houses", eller rättare sagt "wooden houses" om man kan engelska :-) På alla var det boende och helpension som standard, och det tog lite tid innan vi hittade rätt. Det var helt fantastiskt, apelsinträd i trädgården/serveringen. Väldigt mysigt.
Och så åkte vi förstås upp på det brinnande berget. Otroligt vad folk kan köra på de serpentinvägarna, jag körde väldigt försiktigt men minibusschaufförerna drar på ungefär som jag gör på motorvägen i Sverige.
  

Dagen efter åkte vi tillbaka till den lilla turistorten, främst för att Ayse skulle fiska men även för att vi hade glömt en del saker på en restaurang där.

Efter det åkte vi hem till Antalya igen... men det får jag berätta om senare, nu är det dags att åka iväg... god jul på er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Jag har varit lite inne på C901 ett tag nu, men känner ingen som haft den, så det är svårt att veta då, men 905 är väl typ samma, bara snäppet vassare. Och nu har jag ju i alla fall ett yttrande om dess duglighet.



Blir alltid lite sugen på att prova Turkiet när jag ser era bilder, men alla jag känner som varit där har ju varit på ställen där det som gällt varit "shoppa, sola och sup! Sov bort halva semestern eftersom du är bakfull, och tillbringa den andra hälften med nytt fyllevirke i näven" Det lockar inte mig nämnvärt. Ej heller att vistas bland den typen av turister.



Om du får writers block en dag så kan du väl plottra ner lite tips på bra ställen och upplevelser i Turkiet? Även om du inte varit Turkiet runt så kan jag tänka mig att Ayse har lite koll?

Vore kul att få tips från någon som inte bara vet att "Alanya är så jävla kul! Jag blev dyngrak mitt på förmiddagen när vi var på stranden, så jag somnade och blev kräftröd. Sen på kvällen låg jag med tre bartenders"

2009-12-26 @ 04:44:30
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0