Dagens nya lek :-)

En stund har gått sen sist, och jag tänker inte lägga upp några nya bilder just nu.

Som vanligt är det mycket på jobbet, och det stjäl mycket av min energi. "Jour" nu i helgen för eventuella problem, en hel del problemlösning i dag för att pressa fram så mycket som vi behöver få fram i helgen, och så Borås både på måndag och tisdag. Får se om jag kör eller tar tåg, och om det blir hotell eller om jag åker fram och tillbaka... inte skoj att sitta i bilen sex timmar per dag, men samtidigt kommer jag ju hem till familjen. Även om jag missar en hel del på lagret... på söndag börjar den mest extrema tiden på hela året, kulmen av julhandeln.

Så, över till huvudpersonen, vår lilla Rebecca :-)

Ayse berättade precis att hon vinkade på riktigt för första gången den 21 oktober. Det visste jag inte om :-)

Och så dagens lekar:

När Rebecca kryper älskar hon när man "förföljer" henne. Speciellt när man kryper på alla fyra och "stampar" ordentligt så hon verkligen hör att man är efter henne.
Och så den nyaste leken: Rebecca har ju "läst reklam" väldigt länge. Ja, hon läser så noggrant så hon läser sönder den... det nya är att hon river loss en bit papper och sträcker fram handen. Sedan lägger hon den bortrivna pappersbiten i min eller Ayses hand, river loss en liten bit till och ger till oss... i kväll fick Ayse och jag varannan bit. Men hon lurar oss, för efter att vi fått var sin bit sliter hon inte loss något mer, för hon vill ju ha kvar pappret! Då får vi bara luft i stället, men hon låtsas att det är papper. Och mamma och pappa ser ju så nöjda ut, så hon är säker på att hon lurat oss!

Thomas, läste dina kommentarer innan. Visst är det otroligt att någon som är min dotter kan vara så söt... hoppas du får se hennes leende live så småningom, det är obetalbart. Blir alldeles för lång tid mellan kontakterna nuförtiden.
Och jag i form? Pja... minns du min toppvikt? 99,7 kg, när du och jag började träna. Det var tio år sedan... vart tar tiden vägen? Och för fyra år sedan gick jag på ett obehagligt sätt ner från 95 till 88 kg. Sedan har det pendlat lite grann upp och ner, och just nu ligger jag på 83 kg. Bara sex kg kvar till mitt mål :-)
Men träning, det har jag inte tid till nu. Standardlunchen tar just nu tio minuter att trycka ner, och en långlunch är 15 minuter. Men snart... när den klädsamt runde gubben i röd kostym varit här lugnar det ner sig, och då blir det fart på träningen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0