Påskfirande

Ja, som vanligt har det inte blivit något påskfirande. Minns inte när det senast blev av... pappa brukade bjuda in släkten förr i tiden, men nu har vi blivit för många. Och ingen har tagit över, trots att folk har hus och bjudningar för 20 personer.

Nej, den här påsken spenderade jag på vår uteplats. Byggde ut den med 80 cm... det kanske inte låter så mycket, men från 1,60 meter till 2,40, det gör en hel del. Helt underbart... slängde bort det gamla staketet, grävde ner nya plintar, la nya plattor, mixtrade fram och tillbaka med det hela, jävlades med sluttningen, räknade fel på både det ena och det andra, fick köpa mer grejor... träffade på ett rör när jag skulle gräva ner en plint. Träffade på en annan ledning när jag skulle gräva ner en annan plint. Så det har fått bli en del speciallösningar, som jag funderat över när jag suttit med mjukglassen från gatuköket som nästan är närmsta granne.

Det har varit fantastiskt väder i alla fall. Och även om jag inte alls har hunnit med så mycket som jag trodde så är allt med stenarna färdigt, och staketet behöver bara någon enstaka timme till. Sen kommer nästa stora projekt, att lägga ut trallgolvet. Det kommer också att ta tid, men det ska bli härligt när det väl är på plats.

Så... i och med allt jobbet blir det inte mycket "pappa"-bloggande den här gången. Ayse har tagit hand om Rebecca, och för det mesta har jag bara märkt av dem när maten varit färdig eller när de suttit ute och solat medan vi andra jobbat. Eller plockat vindruvor, som de vill få mig att tro... två bilder i dag :)




Kommentarer
Postat av: Annica

Så söt hon är er lilla tös =)

2009-04-15 @ 00:50:47
Postat av: Pappa

Tack tack, Annica!

2009-04-16 @ 06:08:21
URL: http://pappatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0