Födsel om timmar?

Vi är nu inne i... ja, vecka 39 är det väl? Det är ju dags 31 december.

I alla fall, svärmor har kommit hit nu. Hämtade henne på flygplatsen tidigare i dag, och fick ta ett tiotal samtal om jobbet på vägen dit och tillbaka, plus en telefonkonferens. Gissa om jag är slut? Fick sova två timmar när jag sen kom hem. Julhandeln har verkligen sugit musten ur mig, även om det är rätt kort tid det varit panik i år.

I alla fall, för att få plats med svärmors väskor i bilen fick vi lasta ur sjukhusväskorna. De ska ändå packas om, och i dag rotade jag runt lite i dem.
Bland annat hittade jag Rebeccas blöjor... Shit, kommer jag att kunna hantera blöjbyten? Det kommer säkert, men jag fick lite smått panikkänslor i några sekunder.

Jag ska alltså bli pappa... oj oj oj. Det hade jag aldrig trott. Men nu är det kanske bara timmar kvar. Eller dagar. Eller veckor.
Damen hade kraftiga problem i går och förberedde mig på att köra till BB mitt i natten. Det blev ju inte så, tack och lov, men vi är inne i de "farliga veckorna" nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0