Allt är redo

Väntans tider... väntan, väntan, väntan.

Damens mage kommer in i rummet en halvtimme innan hon gör det, brukar jag säga. Och så skämtar jag kärleksfullt om att det tutar när hon backar. Men jag älskar min lilla Dam.

Små små steg framåt, saker som får mig att förstå lite mer att jag faktiskt ska bli pappa. När magen började växa, när vi var på 3d-ultraljud och så vidare. Och nu när Bebeccas lilla "rum" är färdigt, sängen är ihopsatt och vi nu fått alla sakerna, inklusive det handgjorda bomullstäcket, från Turkiet, då känns det ännu mer. Jag har till och med fått upp tapeterna och målati hennes lilla rum.
Rum och rum... vi har en trea, där vårt sovrum är för litet för att hennes säng ska få plats utan problem. Så jag sågade ner en del av väggen, det som användes som garderob från andra rummet, och där ska hon bo. Det blev ganska bra, och lätt att återställa när väl den tiden kommer. Bara att sätta upp några reglar, sen in med den gamla väggen och skruva fast.

En del gör det hela för komplicerat, tycker jag. Ett helt rum måste vara helt komplett för en nyfödd, det ska köpas liggvagn för 5000+ kr först, sen sittvagn, hej och hå... vi köpte en sittvagn där vi lätt och smidigt kan sätta i babyskyddet, alltså Bebeccas första bilbarnstol. Lätt och smidigt, och inte svindyrt.

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Wow. Snart dags. Blöjbytena är nog ingen fara ska du se. Om inte annat så vänjer du dig.



Få nu en god jul och ett friskt barn

2008-12-22 @ 10:28:25
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0